Hlavní kapitoly kurzu
- 1 Úvod
- 2 Firma a zákazník
- 3 Prvky IM
- 3.1 Firemní web
- 3.2 Co vyžaduje dobrý web
- 3.2.1 Podobu/styl
- 3.2.2 Optimalizaci
- 3.2.3 Měření a analýzu webu
- 3.2.4 Reklamu
- 3.2.5 Přístupnost
- 3.3 Co umožňuje
- 3.3.1 Komunikaci
- 3.3.2 Ovládání
- 3.3.3 Podporu
- 3.4 Co ukazuje
- 3.5 Propojení
- 3.6 Odkazuje
- 4 Zavedení IM
- 4.1 Analýza
- 4.1.1 Příprava
- 4.2 Návrh
- 4.3 Vývoj
- 4.4 Realizace
- 4.5 Hodnocení
- 5 Případová studie
4 Zavedení IM
Doporučený postup při zavádění internetového marketingu
Postup zavádění internetového marketingu je v podstatě klasický postup zavádění projektu. Každý projekt má svůj životní cyklus, který ho popisuje z hlediska dílčích částí.
Pro živnostníky a SME to představuje několik základních kroků:
- Analýza (cíle, termíny, činnosti, součásti…), stránky, reklama, konkurence, využití sociálních sítí. Analýza identifikuje příležitosti a specifikuje problémy, ty jsou nalezeny většinou na základě brainstormingového sezení týmu, doporučení týmu, sezení týkajícího se definice procesů.
- Návrh (funkční požadavky, design,…) - hledání řešení (opět formou brainstormingu), identifikace požadovaných zdrojů a měřitelných údajů pro daná řešení.
- Vývoj (samotný vývoj, kooperace, registrace) - formulace detailních postupů pro implementaci schváleného řešení.
- Realizace (spuštění, aplikování, nasazení) - provedení a nasazení schváleného řešení podle postupně definovaných v předchozí fázi.
- Hodnocení (testování, vyhodnocování, zavádění změn…) - využití nástrojů pro měření, monitorování procesu, ověření naměřených hodnot s definovanými. Tato fáze je prováděna v průběhu celého procesu