Hlavní kapitoly kurzu
- 1 Úvod
- 2 Firma a zákazník
- 3 Prvky IM
- 3.1 Firemní web
- 3.2 Co vyžaduje dobrý web
- 3.2.1 Podobu/styl
- 3.2.2 Optimalizaci
- 3.2.3 Měření a analýzu webu
- 3.2.4 Reklamu
- 3.2.5 Přístupnost
- 3.3 Co umožňuje
- 3.3.1 Komunikaci
- 3.3.2 Ovládání
- 3.3.3 Podporu
- 3.4 Co ukazuje
- 3.5 Propojení
- 3.6 Odkazuje
- 4 Zavedení IM
- 4.1 Analýza
- 4.1.1 Příprava
- 4.2 Návrh
- 4.3 Vývoj
- 4.4 Realizace
- 4.5 Hodnocení
- 5 Případová studie
3.3.2 Ovládání
Ovládání
Můžeme spojovat se správou obsahu, což nám umožňuje vkládat, aktualizovat, měnit obsah našeho webu.
Systém pro správu obsahu (CMS z anglického content management system) je software zajišťující správu dokumentů, nejčastěji webového obsahu. V dnešní době se jako CMS zpravidla chápou webové aplikace, někdy s případným doplňkovým programovým vybavením u klienta.
Pro CMS se někdy používají i oborově podobné termíny redakční či publikační systém.
Základní funkce CMS
Mezi základní funkce CMS (obvykle se člení na administrátorské a uživatelské) patří:
- Tvorba, modifikace a publikace dokumentů (článků) zpravidla prostřednictvím webového rozhraní, často s využitím jednoduchého online WYSIWYG editoru nebo jednoduchého systému formátování textu (není nutná znalost HTML),
- řízení přístupu k dokumentům, zpravidla se správou uživatelů a přístupových práv, často s funkcemi workflow či groupware,
- správa diskusí či komentářů, ať už k publikovaným dokumentům nebo obecných,
- správa souborů,
- správa obrázků či galerií,
- kalendářní funkce,
- statistika přístupů.
Některé známe open source systémy Joomla!, Drupal, WordPress, Website Baker.