Moderní web

5 Případová studie

Případová studie

R. M. – fotograf (živnostník)

Původní stav:

  • majitel měl vytvořeny stránky svépomocí
  • struktura byla zastaralá a řešena pomocí technologie iframe (horší indexace vyhledávači, atd)
  • nebyly aplikovány žádné možnosti internetového marketingu
  • hodnocení na seotest.cz bylo 56/100 bodů
  • hodnocení na seo-servis.cz bylo 62/100 bodů
  • zásadní chyby byly:
    • Není specifikovaný typ dokumentu, některé prohlížeče tak nemusí stránku zobrazit správně.
    • Informace pro roboty nejsou vyplněny. Vyhledávačům tímto můžete říct, jestli mají stránku indexovat a následovat odkazy.
    • Špatná validita, nevyplněny meta tagy, nedostatek kvalitního textového obsahu stránky.
  • výsledky vyhledávání na pár základních klíčových slov (pořadí)
    • fotograf frýdek, fotografické služby frýdek – bez umístění v první desítce
    • tvorba panoramat frýdek – bez umístění
    • virtuální prohlídky frýdek – 4 pozice google, seznam bez umístění
    • 3D prohlídky frýdek – bez umístění
  • pro návštěvníky nebyly implementovány žádné možnosti odběru novinek atp.
  • nebyla využita žádná internetová reklama, žádné propojení se sociální sítí
  • nebyl implementován žádný analytický nástroj
  • majitel neměl možnost upravovat své stránky pomocí administrace

Cíle:

  • vytvořit moderní a funkční internetové stránky
  • vytvořit dostatečné množství strukturovaného textu
  • zlepšit interakci se zákazníkem, implementací newsletterů a propojení se facebookem
  • přivést na stránky návštěvníky/zákazníky s cílem zvýšit obrat firmy

Popis analýzy:

Po schůzce s majitelem byly dohodnuty změny, postup, cena, struktura, design, zaveden analytický nástroj. Dále pak s vyhlídkou do budoucnosti také využití reklamy ve vyhledávačích.

Majitel se zabývá dvěma hlavními činnosti a to tvorbou 3D panoramat a focením reportážní fotografie a vedlejší PR služby. Z těchto dvou hlavních upřednostňuje tvorbu 3D panoramat. Účelem tedy je přimět většinu návštěvníků k objednávce nebo alespoň ke konzultaci ohledně vytvoření 3D panoramatu.

SWOT analýza firmy

Silné stránky

Slabé stránky

Vysoká kvalita fotografií a 3D panoramat

Rychlost zpracování

Dlouhodobé zkušenosti

Nízké ceny oproti konkurenci

Věrnostní programy

Individuální přístup

Zastaralé a neefektivní webové stránky

Úzké zaměření

Chybějící reklama

 

Příležitosti

Hrozby

Oslovení nových – netradičních zákaznických segmentů

Využití internetového marketingu

 

Velká konkurence

Nízký zájem

Růst cen za propagaci

 

Díky SWOT analýze jsme mohli určit na co se zaměřit a čeho využít. Dokázali jsme formulovat aktivity a činnosti, kterých bude zapotřebí k dosažení cílů.

Dále se ustanovila struktura webu, která se zvětší z původních tří stránek na sedm. Ty podle potřeby budou obsahovat další substruktury. Základní struktura vypadá takto:

 

  • Úvod
    • Představení cílů firmy,
    • Ukázkové 3D panorama
  • 3D panorama
    • Dělení do sekcí dle témat
  • Reportážní fotografie
    • Dělení do sekcí dle témat
  • Pro zákazníky
    • Informace ohledně technických detailů při implementaci na vlastním webu, možnosti 3D panoramat,…
  • PR služby
    • Informace ohledně nabídky PR služeb
  • Reference
    • Seznam dle data realizace
  • Kontakt
    • Kontaktní formulář pro přímý kontakt
    • Kontaktní informace v QR kódu (pro mobilní telefony)
    • Guestbook

Ze strany majitele vznikl požadavek o vytvoření administračního prostředí pro správu webu, možnosti přidávání fotografií, 3D panoramat, referenci. Další správa tedy bude primárně řešena majitelem s tím, že případné strukturní změny bude konzultovat s tvůrci.

Design webu byl zvolen s přihlédnutím na barevnost fotografií a panoramat jako jednoduchý s použitím odstínu šedé, kvůli vyniknutí těchto prvků. Z hlediska rozpočtu a termínů majitel neměl žádná omezení.

Dalším krokem bylo sepsání funkčních požadavků a vytvoření příslušného datového modelu.

Funkční požadavky:

  • možnost editace ze strany majitele
    • vkládání fotogalerií a 3D panoramat společně s popisky
    • možnosti řazení do kategorií
  • kontaktní formulář na odeslání vizitky
  • možnost odebírat newsletteru
  • aplikace SEO on-page faktorů
  •  implementace google analytics
  • vytvoření a propojení s facebook page

Datový model v této studii nebudu rozebírat, protože každá firma, která vytváří web, může mít odlišný přístup a je vyloženě na ní jak návrh vytvoří. Pro vás, jako její zákazníky, to nemá až takový význam.  

Časový plán byl rozvržen podle jednotlivých činností a pohyboval se okolo čtyř týdnů.

K vývoji bylo použito programovací jazyk PHP s využitím MySQL databáze. Nebyl použit žádny CMS, web byl řešen na míru.

Realizace spočívala v nakopírování hotového díla na webový server. Dalším krokem bylo vytvoření účtu v prostředí Google s tím, že majitel může sledovat své webové statistiky. Byly udělány dodatečné registrace do odborných katalogů. Dále byla vytvořena stránka na facebooku a rozeslána informace o nové verzi webu mezi známe jak na facebooku tak i pomocí adresáře v e-mailu.

Po celý vývoj, bylo vše konzultováno s majitelem s tím, že po spuštění stránek se provedlo několik testů, pomocí firemních testerů, kteří měli za úkol odhalit případné chyby. Dále byly majiteli dodány manuály k ovládání jeho administrátorského rozhranní s různými doporučeními (typografickými…).

Jelikož jste na konci tohoto kurzu, rád bych vás poprosil o vyplnění tohoto postdotazníku. Děkuji!