Hlavní kapitoly kurzu
- 1 Úvod
- 2 Firma a zákazník
- 3 Prvky IM
- 3.1 Firemní web
- 3.2 Co vyžaduje dobrý web
- 3.2.1 Podobu/styl
- 3.2.2 Optimalizaci
- 3.2.3 Měření a analýzu webu
- 3.2.4 Reklamu
- 3.2.5 Přístupnost
- 3.3 Co umožňuje
- 3.3.1 Komunikaci
- 3.3.2 Ovládání
- 3.3.3 Podporu
- 3.4 Co ukazuje
- 3.5 Propojení
- 3.6 Odkazuje
- 4 Zavedení IM
- 4.1 Analýza
- 4.1.1 Příprava
- 4.2 Návrh
- 4.3 Vývoj
- 4.4 Realizace
- 4.5 Hodnocení
- 5 Případová studie
5 Případová studie
Případová studie
R. M. – fotograf (živnostník)
Původní stav:
- majitel měl vytvořeny stránky svépomocí
- struktura byla zastaralá a řešena pomocí technologie iframe (horší indexace vyhledávači, atd)
- nebyly aplikovány žádné možnosti internetového marketingu
- hodnocení na seotest.cz bylo 56/100 bodů
- hodnocení na seo-servis.cz bylo 62/100 bodů
- zásadní chyby byly:
- Není specifikovaný typ dokumentu, některé prohlížeče tak nemusí stránku zobrazit správně.
- Informace pro roboty nejsou vyplněny. Vyhledávačům tímto můžete říct, jestli mají stránku indexovat a následovat odkazy.
- Špatná validita, nevyplněny meta tagy, nedostatek kvalitního textového obsahu stránky.
- výsledky vyhledávání na pár základních klíčových slov (pořadí)
- fotograf frýdek, fotografické služby frýdek – bez umístění v první desítce
- tvorba panoramat frýdek – bez umístění
- virtuální prohlídky frýdek – 4 pozice google, seznam bez umístění
- 3D prohlídky frýdek – bez umístění
- pro návštěvníky nebyly implementovány žádné možnosti odběru novinek atp.
- nebyla využita žádná internetová reklama, žádné propojení se sociální sítí
- nebyl implementován žádný analytický nástroj
- majitel neměl možnost upravovat své stránky pomocí administrace
Cíle:
- vytvořit moderní a funkční internetové stránky
- vytvořit dostatečné množství strukturovaného textu
- zlepšit interakci se zákazníkem, implementací newsletterů a propojení se facebookem
- přivést na stránky návštěvníky/zákazníky s cílem zvýšit obrat firmy
Popis analýzy:
Po schůzce s majitelem byly dohodnuty změny, postup, cena, struktura, design, zaveden analytický nástroj. Dále pak s vyhlídkou do budoucnosti také využití reklamy ve vyhledávačích.
Majitel se zabývá dvěma hlavními činnosti a to tvorbou 3D panoramat a focením reportážní fotografie a vedlejší PR služby. Z těchto dvou hlavních upřednostňuje tvorbu 3D panoramat. Účelem tedy je přimět většinu návštěvníků k objednávce nebo alespoň ke konzultaci ohledně vytvoření 3D panoramatu.
SWOT analýza firmy
Silné stránky |
Slabé stránky |
Vysoká kvalita fotografií a 3D panoramat Rychlost zpracování Dlouhodobé zkušenosti Nízké ceny oproti konkurenci Věrnostní programy Individuální přístup |
Zastaralé a neefektivní webové stránky Úzké zaměření Chybějící reklama
|
Příležitosti |
Hrozby |
Oslovení nových – netradičních zákaznických segmentů Využití internetového marketingu
|
Velká konkurence Nízký zájem Růst cen za propagaci |
Díky SWOT analýze jsme mohli určit na co se zaměřit a čeho využít. Dokázali jsme formulovat aktivity a činnosti, kterých bude zapotřebí k dosažení cílů.
Dále se ustanovila struktura webu, která se zvětší z původních tří stránek na sedm. Ty podle potřeby budou obsahovat další substruktury. Základní struktura vypadá takto:
- Úvod
- Představení cílů firmy,
- Ukázkové 3D panorama
- 3D panorama
- Dělení do sekcí dle témat
- Reportážní fotografie
- Dělení do sekcí dle témat
- Pro zákazníky
- Informace ohledně technických detailů při implementaci na vlastním webu, možnosti 3D panoramat,…
- PR služby
- Informace ohledně nabídky PR služeb
- Reference
- Seznam dle data realizace
- Kontakt
- Kontaktní formulář pro přímý kontakt
- Kontaktní informace v QR kódu (pro mobilní telefony)
- Guestbook
Ze strany majitele vznikl požadavek o vytvoření administračního prostředí pro správu webu, možnosti přidávání fotografií, 3D panoramat, referenci. Další správa tedy bude primárně řešena majitelem s tím, že případné strukturní změny bude konzultovat s tvůrci.
Design webu byl zvolen s přihlédnutím na barevnost fotografií a panoramat jako jednoduchý s použitím odstínu šedé, kvůli vyniknutí těchto prvků. Z hlediska rozpočtu a termínů majitel neměl žádná omezení.
Dalším krokem bylo sepsání funkčních požadavků a vytvoření příslušného datového modelu.
Funkční požadavky:
- možnost editace ze strany majitele
- vkládání fotogalerií a 3D panoramat společně s popisky
- možnosti řazení do kategorií
- kontaktní formulář na odeslání vizitky
- možnost odebírat newsletteru
- aplikace SEO on-page faktorů
- implementace google analytics
- vytvoření a propojení s facebook page
Datový model v této studii nebudu rozebírat, protože každá firma, která vytváří web, může mít odlišný přístup a je vyloženě na ní jak návrh vytvoří. Pro vás, jako její zákazníky, to nemá až takový význam.
Časový plán byl rozvržen podle jednotlivých činností a pohyboval se okolo čtyř týdnů.
K vývoji bylo použito programovací jazyk PHP s využitím MySQL databáze. Nebyl použit žádny CMS, web byl řešen na míru.
Realizace spočívala v nakopírování hotového díla na webový server. Dalším krokem bylo vytvoření účtu v prostředí Google s tím, že majitel může sledovat své webové statistiky. Byly udělány dodatečné registrace do odborných katalogů. Dále byla vytvořena stránka na facebooku a rozeslána informace o nové verzi webu mezi známe jak na facebooku tak i pomocí adresáře v e-mailu.
Po celý vývoj, bylo vše konzultováno s majitelem s tím, že po spuštění stránek se provedlo několik testů, pomocí firemních testerů, kteří měli za úkol odhalit případné chyby. Dále byly majiteli dodány manuály k ovládání jeho administrátorského rozhranní s různými doporučeními (typografickými…).